• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de voettekst

06 55 333 510

info@communicatiecombinatie.nl

  • LinkedIn
  • YouTube
CommunicatieCombinatie®

CommunicatieCombinatie®

De beste combinatie voor betere communicatie

  • Home
  • Wie
  • Waarmee
  • Werk
  • Blog
Contact

Hoe verhalen resulteren in een goed imago + bedrijfsresultaat

#content strategie #customer journeys #storytelling

21/04/2022 By eric

Bedrijven en organisaties creëren steeds meer content, maar veel daarvan past helemaal niet binnen de beleving of gewenste positionering van hen.

Door meer vanuit voor jouw merk relevante thema’s te communiceren, breng je hier meer focus in. Dit leidt niet alleen tot consistente, maar vooral ook effectieve communicatie. Nu is het vaak nog zo dat er eerst een campagne of website wordt bedacht en pas daarna de content er ’omheen’ wordt ontwikkeld. Dat is niet effectief. Wat beter werkt is om van tevoren kernthema’s te bepalen, die jouw merk en propositie versterken en op basis daarvan campagnes en webcontent te bedenken.

Best belangrijk in een digitaliserende wereld met een klant die meerdere communicatie kanalen gebruikt en hierop ook steeds meer controle uitoefent. Met als gevolg dat bedrijven en organisaties steeds minder sturing hebben op de issues of informatie die hun klanten te zien krijgen. Vaststaand feit is dat iedereen daarin een eigen customer journey kiest en het daarom juist zo belangrijk is om informatie beschikbaar te maken op het juiste moment, in de juiste vorm en op de juiste plaats.

Persoonlijke klantbenadering

We moeten daarvoor scherper kijken naar de behoeftes van hen en meteen ook bepalen welke rol ieder communicatiemiddel vervult binnen de gehele customer journey. Dit wordt echter steeds complexer vanwege het groeiend aantal kanalen enerzijds, en de steeds grilliger acterende consument anderzijds. Contentmarketing is hét antwoord samen met nieuwe technologische ontwikkelingen zoals online personalisatie.

Dit jaar zou dan ook zomaar het jaar kunnen worden waarin de persoonlijke klantbenadering een grote rol gaat spelen. Dit komt met name doordat de klant geen zin meer heeft om zich online door allerlei ’waste’ of ruis heen te worstelen, om bij die informatie te komen die hij zoekt. Hij zoekt namelijk steeds meer naar hele specifieke content, met langere zoektermen en steeds betere zoekomschrijvingen. Vanuit het vindbaarheidperspectief is het dus belangrijk op daar op in te spelen. Met niet meer content, maar juist met beter gespecificeerde en nog relevantere content. Dat betekent dus nòg beter weten wat je klant werkelijk met jouw product of dienst wil bereiken.

Met deze specialistische informatie claim je daarbij sneller autoriteit en word je direct ook beter herkend -en erkend- als een autoriteit. Door het opstellen van een concrete contentstrategie en hieraan heldere, meetbare doelen te koppelen, schep je een strak kader voor jezelf waar alle middelen en kanalen meetbaar door worden. Dit leidt altijd tot consistentere, effectievere communicatie en conversie. En dat willen we allemaal, toch!?

Wat zijn de uitdagingen voor goede contentcreatie!?

Er zijn een aantal zaken die belangrijk zijn voor de creatie van goede en relevante content voor jouw organisatie:

JE ORGANISATIE LEREN LUISTEREN NAAR DE ASPIRATIES EN DE WENSEN VAN KLANTEN.

JE ORGANISATIE LEREN ZOEKEN NAAR AANSLUITING, DOOR OP ZOEK TE GAAN NAAR HAAR ONDERLIGGENDE DRIJFVEREN EN MOTIEVEN EN DEZE TE COMMUNICEREN.

JE ORGANISATIE HELPEN IN HET FACILITEREN VAN EEN DIALOOG, IN GESPREK TE GAAN OVER VERWACHTINGEN EN HET BIEDEN VAN HOUVAST DAARIN.

Klanten en opdrachtgevers zijn continu op zoek naar informatie over jouw onderscheidend product of onderscheidende dienst en willen op elk moment toegevoerde waarde ervaren. Vinden ze het niet bij de ene organisatie, dan kijken ze verder naar een bedrijf die dat wel biedt. Gevonden? Dan is het een geweldige manier om met een goede verbindende corporate story vertrouwen te winnen en klanten voor langere tijd te binden.

Organisaties die met bovenstaande 3 uitgangspunten aan de slag gaan en deze door goede content weten te verbinden aan hun eigen waarden en overtuiging (purpose) creëeren voordelen die concurrenten niet hebben en scoren in communicatie hoog op de factoren like-ability en integrity. Daardoor zul je ervaren dat zaken als sales, lead generation of thought-leadership als vanzelf gaan groeien.

 

Heb je vragen over dit artikel of wil je meer weten over goede (web)content mail Eric Zomer.

Neem contact op

Leuk dat je dit artikel helemaal hebt uitgelezen!

 

Category iconBedrijfsoptimalisatie Tag iconcontent strategie

Partners

  • Je bedrijf profileren in een wereld die altijd en overal online is met de consument ’in control’, is een 24/7 uitdaging...
    Maarten Dirksen
    Online Strateeg
  • Communicatie ’ombuigen’ naar actie is taai, vooral als je dat op een wijze wilt doen die mensen interessant of leuk vinden...
    Eric Zomer
    Cross Media Strateeg
  • Video is booming en dat komt vooral omdat het ingewikkelde zaken of producten verrassend eenvoudig en met impact verbeeld…
    Edwin Frantzen
    Film / Video Producer
  • Consumenten zeggen wat ze denken - maar doen uiteindelijk wat ze voelen, (ux)design beïnvloedt dat in grote mate…
    Paul Kalverboer
    Designer
  • Een goed verhaal schrijven is niet moeilijk, maar de kern van dat verhaal vinden en het ontsluiten, that’s another story…
    Ruud van Slooten
    Copywriter
Een crossmedia campagne starten?

Bekijk hoe de juiste strategie én content het succes van jouw communicatie, reputatie, sales en leadgeneration bepalen.

Footer

CommunicatieCombinatie

De beste combinatie voor betere communicatie, reputatie, sales en leadgeneratie.

06 55 333 510

info@communicatiecombinatie.nl

Partners

  • Basic Orange
  • SNAPTV
  • PRE Projects
  • zomerinhuis.nl

Direct contact

Heb je een dringende vraag of meteen behoefte aan advies?

Contact
  • LinkedIn
  • YouTube

Copyright © 2022 CommunicatieCombinatie® Return to top